Centraal Beheer
Met de kennis uit de training hebben we een video serie geschreven.
De 5 afleveringen hebben we gedurende de zomer geplugd. Mensen vonden het hilarisch!
Nienke Groenewoud
Centraal Beheer | senior communicatieadviseur
Als we even teruggaan naar 16 maart 2020. Het moment waarop iedereen van de een op de andere dag thuis moest werken.
Nou waren wij bij Achmea best gewend om thuis te werken. Dus dat ging gewoon hartstikke goed.
Maar wij merkten meteen dat de waarde van interne communicatie veranderde. Driekwart van onze communicatiekanalen viel weg en wij waren uitsluitend aangewezen op de digitale kanalen.
Tel daar een directie en management bij op die de behoefte hadden om in verbinding te blijven met alle medewerkers. Wat ga je dan doen? Dan ga je experimenteren en manieren bedenken om die verbinding met deze doelgroep tot stand te brengen.
We organiseerden talloze digitale events, bedachten leuke activaties rondom campagnes, verstuurden nieuwsbrieven en uiteindelijk zijn we dus zelf videocontent gaan maken. We werkten natuurlijk al met jullie samen.
Als je continu een bureau moet inschakelen, dan zijn daar ook steeds kosten mee gemoeid. Dat betekent dat je een bewuste keuze maakt om wel of geen video te maken. Toen kwam Stefan met het idee van de Fideo Academy.
Samen met een collega heb ik een trainingsdag met Stefan gehad. En echt goede inzichten opgedaan. Zelf heb ik geleerd hoe je een communicatieboodschap goed overbrengt in een goed script, hoe pak je de kijker, hoe ga je met de verhaallijn om. Mijn collega vond daarnaast ook de technische kant heel interessant. Die vond het heel leuk om te leren monteren.
Tijdens de lunch op de trainingsdag hebben we een leuk format bedacht: we kunnen nu niet werken op kantoor, misschien moeten we kijken of we er vakantie kunnen vieren.
Maar wij merkten meteen dat de waarde van interne communicatie veranderde. Driekwart van onze communicatiekanalen viel weg en wij waren uitsluitend aangewezen op de digitale kanalen.
Tel daar een directie en management bij op die de behoefte hadden om in verbinding te blijven met alle medewerkers. Wat ga je dan doen? Dan ga je experimenteren en manieren bedenken om die verbinding met deze doelgroep tot stand te brengen.
We organiseerden talloze digitale events, bedachten leuke activaties rondom campagnes, verstuurden nieuwsbrieven en uiteindelijk zijn we dus zelf videocontent gaan maken. We werkten natuurlijk al met jullie samen.
Als je continu een bureau moet inschakelen, dan zijn daar ook steeds kosten mee gemoeid. Dat betekent dat je een bewuste keuze maakt om wel of geen video te maken. Toen kwam Stefan met het idee van de Fideo Academy.
Samen met een collega heb ik een trainingsdag met Stefan gehad. En echt goede inzichten opgedaan. Zelf heb ik geleerd hoe je een communicatieboodschap goed overbrengt in een goed script, hoe pak je de kijker, hoe ga je met de verhaallijn om. Mijn collega vond daarnaast ook de technische kant heel interessant. Die vond het heel leuk om te leren monteren.
Tijdens de lunch op de trainingsdag hebben we een leuk format bedacht: we kunnen nu niet werken op kantoor, misschien moeten we kijken of we er vakantie kunnen vieren.
Met de kennis uit de training hebben we een serie geschreven
Korte afleveringetjes waarin we ons kantoor gingen testen op: is het geschikt om hier te kamperen? We hebben een tent neergezet, mijn collega speelde de hoofdrol. Hij testte de sanitaire voorzieningen, de catering, het entertainment, noem het maar. De 5 afleveringen hebben we gedurende de zomer geplugd. Mensen vonden het hilarisch!
We hebben meerdere series gemaakt. Ook een waarbij we samen met onze directeur thuis langsgingen bij alle managers. Hier hebben wij gesprekken tussen hen opgenomen; in totaal 8 video’s die we zelf hebben gemonteerd. Een leuke manier om te laten zien hoe het met iedereen gaat.
Het is fijn dat we de kennis nu in huis hebben. Ik verzorg ook een wekelijkse nieuwsbrief waarvoor collega’s zelf video’s opnemen. Ik kan nu ff snel monteren of iets eruit knippen, net ff iets toevoegen. Dat is gewoon super handig.
Ik vind de Fideo Academy een leuk product, ik zou het zeker aanbevelen. Met name nu veel mensen thuiswerken en je ze toch wilt binden en boeien. Je pakt mensen beter in een korte video dan wanneer ze in een nieuwsbrief een lap tekst moeten gaan lezen.’






BEHIND THE SCENES
Een kijkje achter de schermen bij een training
Write your awesome label here.
Volandis
In één dag leren we de marketing- en communicatieafdeling van Volandis video's zelf maken met de mobiele telefoon.
Write your awesome label here.
UMC Groningen
In twee dagen leren we de marketing- en communicatieafdeling van het UMC in Groningen video's zelf maken met de mobiele telefoon.
Write your awesome label here.
Hogeschool Windesheim
In één dag leren we 60 studenten een film te maken voor hun studentenbedrijf.
Write your awesome label here.
Sallandse Praktijkleerroute
In één dag hebben we vijf zorggroepen - Ludgerus, de Parabool, Zorggroep Solis, Samen voor Sallandse Zorg en Technologie voor Warme Zorg - geleerd hoe ze zelf video's kunnen maken met hun mobiele telefoon.